środa, 26 czerwca 2019

Anna Klara Majewska "Majorka na końcu świata"

Witajcie!

Majorka kojarzy nam się z wakacjami tak jak i sama okładka. Kto z Was marzy o wyjeździe w tamte strony,a kto z Was już tam był? Tym razem książkę otrzymałam od wydawnictwa Burda książki, w sam raz na rozpoczęcie wakacji. A dzisiaj przychodzę do Was z recenzją. Czy książka spodobała mi się tak jak jej okładka?

Autor: Anna Klara Majewska
Tytuł: Majorka na końcu świata 
Liczba stron: 312
Wydawnictwo: Burda Media Polska 
Data premiery: 05.06.2019r




Życie nawet pod majorkańskim słońcem bywa równie piękne, co nieznośne. 

Magda znowu zbliża się do życiowej krawędzi – nadchodzą kolejne urodziny, do których tak panicznie bała się dobić. Jednak nie daje się zwariować, wszelkie wątpliwości właściwe dla kryzysu wieku rozwiewa po swojemu, w różny sposób udowadniając sobie i światu, że wigor i radość życia jeszcze jej całkiem nie opuściły.


Tym razem nie zamierza lecieć na ukochaną Majorkę, bo z najbliższymi – mężem, pieszczotliwie zwanym Klunejem, i córeczką Julką – postanawiają spędzić lato inaczej. Dlaczego w takim razie nagle znów ląduje w pięknej Palmie, a potem w... dalekiej i egzotycznej Japonii? Magda wpada w wir dziwnych zdarzeń, które burzą jej wymarzony spokój, ale też dają szansę na odkrycie nowych zaskakujących smaków życia. 


Co dzieje się z jej matką, która przywozi z prowincji dziwaczną, milczącą kuzynkę, a sama nagle znika? Dlaczego na Majorkę nieoczekiwanie przybywa Klunej i spędza noce poza domem? Co zrobi Magda, gdy w Tokio spotka Tima, podkochującego się w niej dawnego znajomego? I kto chce ją ośmieszyć przed całym światem, zamieszczając na jej Fejsbuku oczerniające ją posty?


Jeśli coś rządzi światem, to ironia losu!



Magda spędza urodziny z jej dziwaczną rodzinką,bo zrobili jej imprezę niespodziankę,z której Magda nie do końca była zadowolona. Najpierw znika jej brat,a gdy już się znajdzie znika im matka. Magda z Klunejem i córką Julką postanawiają wybrać tym razem inne miejsce na spędzenie wakacji,ale wszystko się psuje i Magda z córką wybierają się na ukochaną Majorkę,bo Magda ma tam zadanie do wykonania, które nie może czekać. Mąż Magdy dołącza do nich na Majorce, potem Magda z bratem lądują w Japonii,a tam Magda nieoczekiwanie spotyka dawnego znajomego, który w niej się podkochuje. Magda korzysta z życia ile może i jej wiek w niczym jej nie przeszkadza. 


Książka odbiega od czytanych do tej pory przeze mnie książek, jest inna i mniej mi przypadła do gustu, właściwie to sposób pisania autorki nie do końca przypadł mi do gustu. Często w książce zdarzają się takie plątaniny,że nie wiadomo o co chodzi. Książkę czytało mi się bardzo ciężko, niechętnie, nudziła mnie. Szczerze mówiąc zdrady są dla mnie nie wybaczalne, okłamywanie partnera, może po części dlatego książka nie przypadła mi do gustu. Główna bohaterka książki zdradza męża,choć nie jest już nastolatką korzysta z życia jakby nią była. Nie mówię tutaj,że osoby starsze nie mogą z niego korzystać,tylko mówię o dojrzałości i szczerości,której bohaterce brakowało. Ona zdradziła męża,on zdradził ją ale tak czy siak ich drogi się znowu połączyły. 


Bohaterka jest ukazana jako myśląca tylko o sobie, fałszywa, kłamliwa,dbająca tylko o swoje interesy i o swoje zachcianki. Jest zła na męża,że ją zdradził,a sama nie jest lepsza... Widzi czyjeś błędy ale swoich nie. Nawet jak mąż był z nią szczery to ona go oszukała. Może właśnie temu książka do mnie nie przemówiła. Nie lubię fałszywości,zdrad i takich bab jak główna bohaterka. Książka niby miała być z humorem,zabawna ale mi do śmiechu nie było. Czytałam ją bardzo długo i ani trochę mnie nie ciągnęło do niej, czytając ją czułam nudę i niesmak. Końcówka trochę się rozkręciła, zaczęło się coś dziać ale poza tym książka nic nie wnosząca,nudna, o życiu Magdy i jej dziwacznej rodziny. Choć okładka jest przepiękna to książka jest zupełnie inna. Spodziewałam się po tej książce więcej, jednak się przeliczyłam. 

Może ktoś z Was czytał i ma inne odczucia co do tej książki? Chętnie zapoznam się z Waszą recenzją, zostawiajcie linki.




Dziękuję bardzo za możliwość przeczytania książki !
Za książkę dziękuję http://www.burdaksiazki.pl/ 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. :)
Dziękuję za obserwacje :)
Każda obserwacja i komentarz jest dla mnie motywacją :)
Do każdego komentującego zaglądam :)