niedziela, 2 września 2018

Julie Pointer Adams Żyj WABI-SABI

Cześć kochani !

Autor: Julie Pointer Adams  
Tytuł: Żyj Wabi-Sabi Japońska sztuka odnajdywania piękna w niedoskonałości  
Liczba stron: 270  
Wydawnictwo: Znak literanova   
Data premiery: 22.08.2018r

 Japońska sztuka życia wabi-sabi to antidotum na perfekcjonizm kultury Zachodu. W Kraju Kwitnącej Wiśni piękno jest niedoskonałe i przemijające, a najpiękniejsze przedmioty to te z historią i zszarganym życiorysem.

Japończycy potrafią zachwycić się tym, co niedoskonałe i ulotne. Dla swoich gości przygotowują ciepłe kapcie i pożywne, ale nie wystawne posiłki. Nie spisują na straty wyszczerbionej ceramiki, która towarzyszyła im przez wiele lat. Co jakiś czas rezygnują ze stołu i jedzą na trawie, żeby poczuć się częścią przyrody.

Dzięki książce Żyj wabi-sabi odkryjesz, jak w różnych zakątkach świata można dostrzec piękno w niedoskonałości.

Moja recenzja: 
Książka zainteresowała mnie swoim opisem,dzięki niemu chciałam zajrzeć do wnętrza książki. We wnętrzu znalazłam nie tylko wiele ciekawych zdjęć ale i nowe spojrzenie na niedoskonałość,która według innych jest doskonała. Przyznam szczerze,że podoba mi się takie postrzeganie życia. Japońska sztuka życia wabi-sabi jest doskonała w swojej niedoskonałości,jeżeli mogę to tak napisać. Zdecydowanie podoba mi się ich styl,to jak przyjmują gości bardzo mi się podoba i mnie by bardzo zadowoliło,gdyby taka gościnność weszła w naszą codzienność. My zawsze staramy się,by obrus był dokładnie wyprasowany,gdy przyjmujemy gości,a w tej książce,może być położony byle jak,a i tak będzie to według nich doskonałe,bo Japończycy odnajdują piękno w niedoskonałości,a to wcale nie jest takie złe i upraszcza ludziom życie. Najważniejsze w gościnności jest,by nasi goście czuli się swobodnie i dobrze to nie znaczy,że na ich przyjazd wszystko ma być u nas gotowe na 100% i że nie możemy im przydzielić jakiegoś zadania,by nam pomogli coś w kuchni,czy nakryli do stołu. Gość,poczuje się potrzebny,gdy dostanie zadanie do wykonania rozluźni się i na pewno będzie zadowolony,że mógł w czymś pomóc,a nie usiąść i obserwować jak Pani czy Pan domu latają tu i tam jeszcze coś poprawiając,czy dodając. 
Książka pomaga nam poznać Japońską sztukę życia wabi-sabi, która mi się bardzo podoba,zapoznałam się z tą książką i mam ochotę tak żyć! Zdjęcia zawarte w książce bardzo mi się podobają,są ciekawe jak i cała książka. Polecam książkę,każdy po jej przeczytaniu inaczej spojrzy na swoje życie i zauważy różnicę postrzegania życia z różnych zakątków świata.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. :)
Dziękuję za obserwacje :)
Każda obserwacja i komentarz jest dla mnie motywacją :)
Do każdego komentującego zaglądam :)